bodek
Fotoreporter
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Leszno
|
Wysłany: Sob 16:47, 19 Sty 2008 Temat postu: Grand Prix Kanady |
|
|
Grand Prix Kanady
Zapowiedź GP. Najpierw krótki opis toruCircuit Gilles Villeneuve i jego hisoria:
Tor w Montrealu nazwany imieniem kanadyjskiego kierowcy, ojca byłego pilota BMW Sauber Jacquesa Villeneuve'a, położony jest na sztucznej wyspie na rzece Świętego Wawrzyńca. To właśnie tutaj, 10 czerwca 2007 roku, makabryczny wypadek miał Robert Kubica.
Wyspę Notre Dame usypano w 1967 roku z ziemi wykopanej podczas budowy metra. Grand Prix Kanady odbywa się na tym ulicznym torze od 1978 roku. Poza tym, zadrzewiona i pokryta łagodnymi trawiastymi pagórkami Notre Dame pełni rolę parku.
Blisko 4,5-kilomentrowy tor imienia Gilles'a Villeneuve stanowi bardzo trudny test dla hamulców i skrzyń biegów samochodów Formuły 1. Do ważnych czynników sukcesu na tym torze należy aerodynamika i przyczepność samochodu. Największą trudnością, którą muszą pokonać kierowcy jest konieczność gwałtownego hamowania z 280 do 100 km/h w ciągu zaledwie 2 sekund i przyspieszania zaraz potem, by znów osiągnąć maksymalną prędkość. Najważniejsza staje się w tym momencie wydolność hamulców i silnika.
Sporym wyzwaniem dla kierowców są też warunki jakie panują na nawierzchni toru. Na początku wyścigu GP tor potrafi być wyjątkowo brudny i śliski ze względu na fakt, że w ciągu roku odbywa się tu oprócz GP Kanady tylko jeden wyścig w serii American CART.
10 czerwca 2007 roku poważny wypadek miał w Montrealu Robert Kubica. Do wypadku doszło w momencie, kiedy na torze było zamieszanie - zjechał właśnie samochód bezpieczeństwa, a ośmiu kierowców wracało do ścigania z alei serwisowej. Felipe Massa i Giancarlo Fisichella zlekceważyli czerwone światło (później zostali za to wykluczeni z wyścigu), Kubica się zatrzymał. W momencie kiedy zapaliła się zielona lampa, wyprzedził go Trulli. Możliwe, że Włoch spodziewał się, iż może zostać za to ukarany, i chciał przepuścić przed siebie Kubicę. Polak zaatakował jednak po zewnętrznej, czego Trulli się nie spodziewał...
Po kontakcie z bolidem Włocha Kubica z prędkością 280 km/h zjechał na tarkę oddzielającą asfalt od pobocza, przód samochodu podniósł się i Polak nie mógł manewrować. Z prędkością 230 km/godz. uderzył w betonową bandę. Impet był tak wielki, że blok z betonu pękł i przesunął się o 5 cm! W ciągu milisekundy przeciążenie sięgnęło 75G, co oznacza, że kierowca "ważył" wówczas pięć ton! Rozbity bolid przekoziołkował przez tor i zatrzymał się kilkadziesiąt metrów dalej przy przeciwległej bandzie. Kubica jakimś cudem nie odniósł obrażeń, po dobie wyszedł ze szpitala ze
skręconą kostką.
Garść informacji ogólnych:
Nazwa: Circuit Gilles Villeneuve
Położenie: Montreal, Kanada
Data utworzenia: 1978
Pierwsze GP: 1978
Dane techniczne:
Długość toru: 4,361 km
Ilość okrążeń: 70 w lidze 52
Dystans: 305,270 km
Rekord okrążenia: R. Barichello (Ferrari/2004) - 1:13,622 (213,246 km/h)
Zwycięzcy z ostatnich lat:
2007 - L. Hamilton - McLaren
2006 - F. Alonso - Renault
2005 - K. Raikkonen - McLaren
2004 - M. Schumacher - Ferrari
Teraz coś specjalnego. Opis jednego okrążenia toru z Juanem Pablo Montoyą:
Na końcu krótkiej prostej startowej, przy prędkości 300 km/h, dojeżdżamy do interesującej sekwencji prawy-lewy-prawy. Przejeżdżamy przez nawrót Virages Senna na drugim biegu, z prędkością około 70 km/h. Przyspieszamy do 260 km/h przed szykaną, którą ścinamy po ograniczającej tor "tarce", by utrzymać jak najwyższą prędkość przez zakręt numer 4, krótką prostą i zakręt numer 5, który przejeżdżamy z prędkością ponad 260 km/h.
Zakręt numer 6 jest dużo wolniejszy – drugi bieg i 150 km/h na liczniku. Potem zwalniamy do 140 km/h przez Pont de la Concorde, Dalej znów wciskamy gaz do dechy, Na długiej "esce" przez zakręty 8 i 9 osiągamy 320 km/h na szóstym biegu, po czym następuje ostre hamowanie – kolejny zakręt pokonujemy na trójce, przy 105 km/h. Po wyjściu z tego lewego zakrętu przyspieszamy na krótkiej prostej do 305 km/h (piąty bieg), po czym znów następuje ostre hamowanie do nawrotu L'Epingle – pierwszy bieg, 65 km/h. To naprawdę ostre hamowanie.
Na wyjściu nabieramy prędkości, przed ostatnią częścią toru. Na prostej Droit du Casino przyspieszamy do 270 km/h (piąty bieg), po czym z prędkością 320 km/h dojeżdżamy do kolejnego hamowania – przed szykaną na prostą startową. Zwalniamy do 80 km/h – to miejsce, tuż przed wyjazdem na prostą start-meta, jest najlepszym miejscem do wyprzedzania.
spotykamy się w niedzielę 20.01.08r. (w moje imieniny dlatego liczę na dobre miejsce:) o godzinie 20
Mam do Was prośbę, ponieważ znowu nie mam okrążenia toru ze mną, proszę o pomoc jak zrobić żeby film był w dobrej jakości a nie w takiej jak poprzednie. Piszcie na PW albo gg
|
|